Odprta knjiga: GG4A – prvi in drugi izziv

PRVI IZZIV

Tudi v letošnjem šolskem letu smo se pridružili celoletnemu mednarodnemu bralnemu tekmovanju Odprta knjiga: GG4A. Tokrat imamo kar 3 tekmovalne ekipe iz 7., 8. in 9. razreda. V prvem izzivu so učenci prebirali literarno delo Beatriz Oses z naslovom Erik Vogler in zločini belega kralja. Njihova naloga je bila, da poiščejo primer nerazrešenega kriminalnega ali drugega detektivskega primera iz resničnega življenja ali iz knjige. Sestaviti so morali svoj detektivski načrt, v katerem podrobno predstavijo primer in vse korake, ki bi jih pripeljali do rešitve. Razmisliti so morali o tem, kako bi zbrali dokaze, s kom bi govorili, koga bi imeli v svoji detektivski ekipi, kakšne naloge bi mu zastavili itn. Svoj načrt so lahko predstavili v vizualni obliki (video posnetek, strip, lahko so fotografirali ali izdelali PowerPoint …) ali v pisni obliki. Pri tem so morali biti čim bolj ustvarjalni in domiselni, kar je našim učencem zelo dobro uspelo. Po mnenju komisije, ki ocenjuje njihove izdelke, so se naše tri tekmovalne ekipe odrezale več kot odlično.

Skupina Winx Club (Ema Lavrenčič, Kaja Žnuderl in Tobias Škamlec, 7. razred) je zasedla 2. mesto. Komisija je zapisala utemeljitev: “Ekipa Winx Club nas je navdušila s svojo izvirno idejo z labirintom; v svojo preiskavo so vključili veliko korakov in zelo metodično prikazali poskus reševanja primera ter v predstavitev vključili različne vrste slikovnega gradiva.”

Skupini Veličastne grške boginje (Larisa Kotnik, Alina Berič in Aneja Kos, 7. in 9. razred) in Peter’s Sisters (Manja Jug, Ema Senekovič in Tisa Bedič, 8. razred) sta si razdelili 3. mesto. Obe skupini sta reševanje detektivskega načrta predstavili v obliki dramske igre. Vse tri ekipe so brez strahu ravno v pravi meri stopile v detektivske čevlje.

DRUGI IZZIV

V drugem izzivu z naslovom Z besedami sinjimi in neizrekljivimi so učenci prebirali pesniško zbirko  portugalskega avtorja Joãa Manuela Ribeira Žanine kavbojke. Verzi pesniške zbirke Žanine kavbojke govorijo o izzivih in dilemah mladostništva. Učenci so se preizkusili kot pesniki, saj so morali napisati tri pesmi, tema je bila poljubna. Tako so se učenci lahko poigrali z različnimi pesniškimi sredstvi (figurami) in z različnimi pesniškimi oblikami, da so ustvarili tri raznolike pesmi.

Vse tri naše ekipe so se pri tem izzivu zelo potrudile in bile s strani strokovne komisije pohvaljene. Za ekipo Peter’s Sisters (Manja Jug, Tisa Bedič, Ema Senekovič) so zapisali: »Iskrene čestitke za vložen trud! Vaše pesmi so raznolike, všeč nam je, da ste vanje vpletle svoja doživljanja mladostništva. Posebej nas je navdušila pesem Puberteta, ki se nam zdi še posebej izvirna.«

Za ekipo Veličastne grške boginje (Larisa Kotnik, Aneja Kos, Alina Berič) je strokovna komisija zapisala: »Čestitke za izvirno nalogo, res ste se izkazale! Vaše pesmi se nam zdijo spretno napisane, poleg tega pa ste se lotili tudi različnih tematik in jih opremili s privlačnimi likovnimi podobami.«

Strokovna komisija je ekipi Winx Club (Ema Lavrenčič, Tobias Škamlec, Kaja Žnuderl) dala naslednjo povratno informacijo: »Vaše pesmi so tematsko in oblikovno raznolike, pri prvi pesmi ste bili še posebej izvirni s časopisnimi izrezki. Čestitke za odlično nalogo!«

V tem izzivu sta si ekipi naše šole Veličastne grške boginje in Winx Club razdelili med vsemi ekipami 4. mesto. Utemeljitev strokovne komisije je bila: »Ekipa Winx Club je eno od pesmi ustvarila s pomočjo skrbno izbranih časopisnih izrezkov, ki s svojo vizualno podobo še podkrepijo sporočilo, Veličastne grške boginje pa so svojim pesmim dodale likovno podobo in na zanimiv način uporabile več različnih pesniških sredstev.«